Uvjeti korištenja paketomata
UVJETI KORIŠTENJA PAKETOMATA
Na temelju Općih uvjeta za pružanje usluge Brza pošta, Uprava Hrvatske pošte d.o.o. Mostar na 441. sjednici održanoj dana 06.02.2025. godine donosi:
UVJETE
KORIŠTENJA PAKETOMATA
OPĆE ODREDBE
Članak 1.
(Predmet)
- Ovim Uvjetima za korištenje samouslužnih aparata Paketomata uređuje se postupak za ostvarivanje međusobnih prava i obveza u svezi s korištenjem Paketomata Hrvatske pošte d.o.o. Mostar, koju pruža Hrvatska pošta d.o.o. Mostar (u daljnjem tekstu: Pružatelj usluga) i Korisnika Paketomata (u daljnjem tekstu: Korisnik usluga).
Članak 2.
(Pojmovi)
Paketomat – samouslužni aparat koji služi za prijam i uručenje poštanskih pošiljaka na način kako je to propisano ovim Uvjetima. Putem Paketomata pošiljke je moguće slati i primati 24 sata dnevno svaki dan.
Korisnik – primatelj ili pošiljatelj pošiljke čiji se prijam i/ili uručenje obavlja putem Paketomata.
Pošiljka – pošiljka brze pošte čiji se prijam i uručenje obavlja putem Paketomata, sukladno ovim Uvjetima i Općim uvjetima za pružanje usluge brze pošte (u daljnjem tekstu: Opći uvjeti).
Pošiljatelj pošiljke – fizička ili pravna osoba koja predaje pošiljku putem Paketomata te posjeduje potvrdu o primitku pošiljke putem Paketomata, odnosno račun koji je izdan prilikom predaje pošiljke putem Paketomata. Pošiljatelj ove Uvjete prihvaća započinjanjem postupka predaje pošiljke na Paketomatu.
Primatelj pošiljke – fizička ili pravna osoba koja preuzima pošiljku putem Paketomata. Primatelj ove Uvjete prihvaća započinjanjem postupka preuzimanja pošiljke na Paketomatu.
Hrvatska pošta d.o.o. Mostar (u daljnjem tekstu također: HP) – Pružatelj usluge prijama, usmjeravanja, prijenosa i uručenja pošiljaka putem Paketomata sukladno ovim Uvjetima.
Notifikacija – usluga kojom primatelj može putem web aplikacije, a nakon što od HP-a dobije e-mail, SMS ili sličnu elektroničku obavijest o dostavi pošiljke, izmijeniti način uručenja.
SLANJE POŠILJAKA PUTEM PAKETOMATA
Članak 3.
(Opće odredbe o slanju pošiljaka putem Paketomata)
- Slanje pošiljaka je predaja pošiljaka putem Paketomata.
- Pošiljatelj je obvezan točno adresirati i upakirati pošiljku u skladu s Člankom 3. Općih uvjeta za pružanje usluge Brza pošta.
- Trenutak prijama pošiljke u sustav HP-a smatra se zatvaranje ladice Paketomata u koji je umetnuta pošiljka od strane pošiljatelja.
- U jednu ladicu Paketomata dozvoljeno je umetnuti jednu pošiljku.
- Krajnji rok za predaju pošiljaka koje se otpremaju isti dan istaknut je na Paketomatu, a sve pošiljke predane nakon navedenog vremena otpremaju se sljedeći radni dan.
- Kod slanja pošiljaka putem Paketomata Korisnik je obvezan slijediti upute koje se prikazuju na zaslonu Paketomata.
Članak 4.
(Uručenje pošiljaka putem Paketomata)
- Uručenjem pošiljke smatra se uručenje pošiljke primatelju prilikom preuzimanja pošiljke iz Paketomata .
- Preuzimanje pošiljke na Paketomatu se temelji na zahtjevu primatelja koji je pošiljkom upravljao putem prethodno poslane elektronske obavijesti.
- Pošiljka Brze pošte koja je adresirana/preusmjerena za Paketomat, odnosno pošiljka koju primatelj preuzima na Paketomatu, može imati sljedeće dodatne usluge definirane Člankom 2. Općih uvjeta za pružanje usluge Brze Pošte: poštarinu plaća primatelj, otkupnina i izdvojeno rukovanje
- Maksimalna dimenzija ladice Paketomata je 450 x 400 x 500 mm. Pošiljke čije dimenzije prelaze navedene dimenzije ladice Paketomata Korisnik će moći preuzeti u jednom od poštanskih ureda HP d.o.o. Mostar.
- Preusmjeravanje pošiljke moguće je isključivo upravljanjem putem elektronske obavijesti.
- Primatelja će se, putem elektronske obavijesti, obavijestiti o adresi Paketomata na kojem može preuzeti pošiljku. Ova obavijest sadrži PIN kod, koji će Korisnik unijeti na Paketomatu. Pošiljka se putem Paketomata može preuzeti i pomoću Android i iOS aplikacije – PostBox.
- Pošiljke koje se nisu mogle uručiti na dostavi (primatelj nije na adresi i sl.) primatelj će moći preuzeti na Paketomatu ili u poštanskom uredu, o čemu će dobiti informaciju putem elektronske obavijesti.
- Ako primatelj nije preuzeo pošiljku iz Paketomata u roku od 5 dana, računajući vrijeme od primitka elektronske obavijesti, Pružatelj usluga će istu bez odgode vratiti pošiljatelju.
- Na Paketomatu se mogu preuzeti otkupne pošiljke čiji je pošiljatelj Korisnik koji ima sklopljen ugovor za Paketomat.
- Primatelj pošiljke na Paketomatu otkupne pošiljke plaća putem aplikacije PostBox.
- Ako primatelj koji pošiljku preuzima na Paketomatu, pri otvaranju ladice utvrdi da je pošiljka oštećena, odnosno kada otvori pošiljku i utvrdi da sadržaj pošiljke ili njegov dio nedostaje, odnosno da je sadržaj oštećen, može unutar roka od jednog sata od trenutka kada je otvorio ladicu Paketomata i preuzeo pošiljku, putem web forme na link https://www.brzaposta.ba/reklamacije/ prijaviti oštećenje ili umanjenje sadržaja pošiljke.
Nakon podnošenja prigovora Korisnik je obvezan u najkraćem mogućem roku s pošiljkom doći u pripadajući poštanski ured HP d.o.o. Mostar, a najkasnije do kraja radnog vremena tekućeg dana, kako bi se sačinio Zapisnik o neispravnosti pošiljke kojim će se utvrditi stanje pošiljke.
ODGOVORNOST
Članak 5.
(Odgovornost Pružatelja usluga)
- Pružatelj usluga je odgovaran za naknadu štete sukladno Članku 7. Općih uvjeta za pružanje usluge Brza pošta
- Pružatelj usluga nema odgovornost za nastalu štetu ako je Korisnik postupao suprotno uputama za korištenje Paketomata, odnosno ovim Uvjetima.
Članak 6.
(Odgovornost Pošiljatelja)
- Odgovornost pošiljatelja je definirana Člankom 8. Općih uvjeta za pružanje usluge Brza pošta.
- Kod slanja pošiljke putem Paketomata pošiljatelj se mora ponašati sukladno ovim Uvjetima, postupati na način da Paketomat i druge pošiljke ne ošteti i postupak slanja pošiljke u cijelosti završiti što podrazumijeva i zatvaranje ladice Paketomata.
- Pošiljatelj je odgovoran za točno adresiranje pošiljke. Ako su podatci na pošiljci nepotpuni ili nisu navedeni Pružatelj usluga nije odgovoran za eventualno neizvršenje ili nepotpuno izvršenje usluge.
- Pošiljatelj je odgovoran za uredno pakiranje pošiljke sukladno njenom sadržaju.
Članak 7.
(Odgovornost primatelja)
- Prilikom preuzimanja pošiljke s Paketomata primatelj se mora ponašati sukladno ovim Uvjetima, postupati na način da Paketomat i druge pošiljke ne ošteti i postupak preuzimanja pošiljke u cijelosti završiti što podrazumijeva zatvaranje ladice Paketomata.
PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 8.
- Sve što nije predviđeno odredbama ovih Uvjeta primjenjuju se odredbe Općih uvjeta za pružanje usluge Brza Pošta.
- Paketomat se nalazi pod videonadzorom u srhu zaštite osoba i imovine. Sustavu videonadzora imaju pristup ovlaštene osobe HP d.o.o. Mostar.
- Pošiljatelj jamči da su njegovi i podatci primatelja pošiljke točni, te da su prikupljeni na zakonit i transparentan način.
Članak 9.
(Stupanje na snagu)
- Ovi Uvjeti stupaju na snagu 10.02.2025. godine i objavljeni su na web stranici Hrvatske pošte d.o.o. Mostar kao Pružatelja usluge.