Uvjeti korištenja paketomata

UVJETI KORIŠTENJA PAKETOMATA

Na temelju Općih uvjeta za pružanje usluge Brza pošta, Uprava Hrvatske pošte d.o.o. Mostar na 441. sjednici održanoj dana 06.02.2025. godine donosi:

UVJETE

KORIŠTENJA PAKETOMATA 

OPĆE ODREDBE

Članak 1.

(Predmet)

  1. Ovim Uvjetima za korištenje samouslužnih aparata Paketomata uređuje se postupak za ostvarivanje međusobnih prava i obveza u svezi s korištenjem Paketomata Hrvatske pošte d.o.o. Mostar, koju pruža Hrvatska pošta d.o.o. Mostar (u daljnjem tekstu: Pružatelj usluga) i Korisnika Paketomata (u daljnjem tekstu: Korisnik usluga).

Članak 2.

(Pojmovi)

Paketomat – samouslužni aparat koji služi za prijam i uručenje poštanskih pošiljaka na način kako je to propisano ovim Uvjetima. Putem Paketomata pošiljke je moguće slati i primati 24 sata dnevno svaki dan.

Korisnik – primatelj ili pošiljatelj pošiljke čiji se prijam i/ili uručenje obavlja putem Paketomata. 

Pošiljka – pošiljka brze pošte čiji se prijam i uručenje obavlja putem Paketomata, sukladno ovim Uvjetima i Općim uvjetima za pružanje usluge brze pošte (u daljnjem tekstu: Opći uvjeti). 

Pošiljatelj pošiljke – fizička ili pravna osoba koja predaje pošiljku putem Paketomata te posjeduje potvrdu o primitku pošiljke putem Paketomata, odnosno račun koji je izdan prilikom predaje pošiljke putem Paketomata. Pošiljatelj ove Uvjete prihvaća započinjanjem postupka predaje pošiljke na Paketomatu. 

Primatelj pošiljke – fizička ili pravna osoba koja preuzima pošiljku putem Paketomata. Primatelj ove Uvjete prihvaća započinjanjem postupka preuzimanja pošiljke na Paketomatu. 

Hrvatska pošta d.o.o. Mostar (u daljnjem tekstu također: HP) – Pružatelj usluge prijama, usmjeravanja, prijenosa i uručenja pošiljaka putem Paketomata sukladno ovim Uvjetima.

Notifikacija – usluga kojom primatelj može putem web aplikacije, a nakon što od HP-a dobije e-mail, SMS ili sličnu elektroničku obavijest o dostavi pošiljke, izmijeniti način uručenja.

SLANJE POŠILJAKA PUTEM PAKETOMATA

Članak 3.

(Opće odredbe o slanju pošiljaka putem Paketomata)

  1. Slanje pošiljaka je predaja pošiljaka putem Paketomata.
  2. Pošiljatelj je obvezan točno adresirati i upakirati pošiljku u skladu s Člankom 3. Općih uvjeta za pružanje usluge Brza pošta.
  3. Trenutak prijama pošiljke u sustav HP-a smatra se zatvaranje ladice Paketomata u koji je umetnuta pošiljka od strane pošiljatelja.
  4. U jednu ladicu Paketomata dozvoljeno je umetnuti jednu pošiljku.
  5. Krajnji rok za predaju pošiljaka koje se otpremaju isti dan istaknut je na Paketomatu, a  sve pošiljke predane nakon navedenog vremena otpremaju se sljedeći radni dan.
  6. Kod slanja pošiljaka putem Paketomata Korisnik je obvezan slijediti upute koje se prikazuju na zaslonu Paketomata.

Članak 4.

(Uručenje pošiljaka putem Paketomata)

  1. Uručenjem pošiljke smatra se uručenje pošiljke primatelju prilikom preuzimanja pošiljke iz Paketomata .
  2. Preuzimanje pošiljke na Paketomatu se temelji na zahtjevu primatelja koji je pošiljkom upravljao putem prethodno poslane elektronske obavijesti.
  3. Pošiljka Brze pošte koja je adresirana/preusmjerena za Paketomat, odnosno pošiljka koju primatelj preuzima na Paketomatu, može imati sljedeće dodatne usluge definirane Člankom 2. Općih uvjeta za pružanje usluge Brze Pošte: poštarinu plaća primatelj, otkupnina i izdvojeno rukovanje
  4. Maksimalna dimenzija ladice Paketomata je 450 x 400 x 500 mm. Pošiljke čije dimenzije prelaze navedene dimenzije ladice Paketomata Korisnik će moći preuzeti u jednom od poštanskih ureda HP d.o.o. Mostar.
  5. Preusmjeravanje pošiljke moguće je isključivo upravljanjem putem elektronske obavijesti.
  6. Primatelja će se, putem elektronske obavijesti, obavijestiti o adresi Paketomata na kojem može preuzeti pošiljku. Ova obavijest sadrži PIN kod, koji će Korisnik unijeti na Paketomatu. Pošiljka se putem Paketomata može preuzeti i pomoću Android i iOS aplikacije – PostBox.
  7. Pošiljke koje se nisu mogle uručiti na dostavi (primatelj nije na adresi i sl.) primatelj će moći preuzeti na Paketomatu ili u poštanskom uredu, o čemu će dobiti informaciju putem elektronske obavijesti.
  8. Ako primatelj nije preuzeo pošiljku iz Paketomata u roku od 5 dana, računajući vrijeme od primitka elektronske obavijesti, Pružatelj usluga će istu bez odgode vratiti pošiljatelju.
  9. Na Paketomatu se mogu preuzeti otkupne pošiljke čiji je pošiljatelj Korisnik koji ima sklopljen ugovor za Paketomat.  
  10. Primatelj pošiljke na Paketomatu otkupne pošiljke plaća putem aplikacije PostBox. 
  11. Ako primatelj koji pošiljku preuzima na Paketomatu, pri otvaranju ladice utvrdi da je pošiljka oštećena, odnosno kada otvori pošiljku i utvrdi da sadržaj pošiljke ili njegov dio nedostaje, odnosno da je sadržaj oštećen, može unutar roka od jednog sata od trenutka kada je otvorio ladicu Paketomata i preuzeo pošiljku, putem web forme na link https://www.brzaposta.ba/reklamacije/ prijaviti oštećenje ili umanjenje sadržaja pošiljke. 

Nakon podnošenja prigovora Korisnik je obvezan u najkraćem mogućem roku s pošiljkom doći u pripadajući poštanski ured HP d.o.o. Mostar, a najkasnije do kraja radnog vremena tekućeg dana, kako bi se sačinio Zapisnik o neispravnosti pošiljke kojim će se utvrditi stanje pošiljke.

ODGOVORNOST

Članak 5.

(Odgovornost Pružatelja usluga)

  1. Pružatelj usluga je odgovaran za naknadu štete sukladno Članku 7. Općih uvjeta za pružanje usluge Brza pošta
  2. Pružatelj usluga nema odgovornost za nastalu štetu ako je Korisnik postupao suprotno uputama za korištenje Paketomata, odnosno ovim Uvjetima.

Članak 6.

(Odgovornost Pošiljatelja)

  1. Odgovornost pošiljatelja je definirana Člankom 8. Općih uvjeta za pružanje usluge Brza pošta.
  2. Kod slanja pošiljke putem Paketomata pošiljatelj se mora ponašati sukladno ovim Uvjetima, postupati na način da Paketomat i druge pošiljke ne ošteti i postupak slanja pošiljke u cijelosti završiti što podrazumijeva i zatvaranje ladice Paketomata. 
  3. Pošiljatelj je odgovoran za točno adresiranje pošiljke. Ako su podatci na pošiljci nepotpuni ili nisu navedeni Pružatelj usluga nije odgovoran za eventualno neizvršenje ili nepotpuno izvršenje usluge. 
  4. Pošiljatelj je odgovoran za uredno pakiranje pošiljke sukladno njenom sadržaju.

Članak 7. 

(Odgovornost primatelja)

  1. Prilikom preuzimanja pošiljke s Paketomata primatelj se mora ponašati sukladno ovim Uvjetima, postupati na način da Paketomat i druge pošiljke ne ošteti i postupak preuzimanja pošiljke u cijelosti završiti što podrazumijeva zatvaranje ladice Paketomata.

PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Članak 8.

  1. Sve što nije predviđeno odredbama ovih Uvjeta primjenjuju se odredbe Općih uvjeta za pružanje usluge Brza Pošta.
  2. Paketomat se nalazi pod videonadzorom u srhu zaštite osoba i imovine. Sustavu videonadzora imaju pristup ovlaštene osobe HP d.o.o. Mostar. 
  3. Pošiljatelj jamči da su njegovi i podatci primatelja pošiljke točni, te da su prikupljeni na zakonit i transparentan način.

Članak 9.

(Stupanje na snagu)

  1. Ovi Uvjeti stupaju na snagu 10.02.2025. godine i objavljeni su na web stranici Hrvatske pošte d.o.o. Mostar kao Pružatelja usluge.